Boka Hotell | | | Tipsa en vän

ReseArtiklar och Reseberättelser Thailand

Skriv researtiklar och reseberättelse till Thailand. Gör som många andra, skriv din egna artikel eller reseberättelse. Dela med dig av dina åsikter och erfarenheter. Skapa konto nedan och kom igång direkt!
Hem | Logga in | Skapa användare

Skapad 2021-01-03 18:32
Ändrad 2021-01-03 18:33
Kategori Reseberättelser
Område Thailand
Läst ggr: 5831

Skicka artikeln till vän »
Artikelförfattare

Anv: Falkens
Namn: Jonas F
Från: Solna
Antal Artiklar: 4
Läs mer om Författaren »
Förord - Beskrivning av artikeln
Min och flickvännens resa till Thailand 2007... Uppdelad i olika delar, detta är del 1. Hoppas du följer med på resan

Thailandresan 2007 Del. 1 Flygresan

Ja redan i juni bokades denna resa till Thailand, jag valde att inte ha någon semester under sommaren för att spara allt till just denna resa. Det var ganska segt och väntan kändes ganska så lång när man gick där och trampade. På andra sidor hade jag en nedräknare som som höll reda på tiden åt mig, ja det var både på gott och ont. Ja i alla fall, tiden var inne så den 1/12 bar det av.

Vi började med att ta pendeltåget strax innan 07:00 hemifrån, vi bor ju på linjen som går till Märsta och vid Märsta station så går det bussar direkt till Arlanda (583, 583x), det var smidigare än väntat (enl, mig) och betydligt billigare, ganska så mycket billigare. Det var ju lite lidande i och med man hade lite mindre kläder än vanligt då man vill slippa att bära runt på det i Thailand men det var det värt snål eller inte.

Resan började 09:55 med KLM till Amsterdam, den resan var ju som att flyga inrikes och den var över på under 2 timmar. Trevligt bolag inga konstigheter har inte så jag kan inte mer än säga bra jobbat till KLM. I Amsterdam var vi ungefär 3 timmar och i  mina ögon så var Shipol inte någon höjdar flygplats men visst den hade det som man kan vänta sig av en flygplats. Vi gick och handlade lite godis som man ska sen  gick vi och tog en Heineken extra cold i väntan på flyget som skulle ta oss till Bangkok och Thailand.

Flyget som skulle ta oss till Bangkok var China AirlinesBoeing 747-400, jag har inte flygit med det bolaget innan men jag kunde tänka mig att det skulle bli som att flyga med vilket Asienbaserat flygbolag som helst.

Det var som jag tänkte, det var ingen skillnad utan det var en resa som förväntat och det visades någon grumlig film på en skärm i mitten. Man kan inte säga mer om747-400 att den ska frakta folk för det är just det den gör. Jag tycker maten som serverades var helt OK och ville man ha en öl eller två så kom dom in med det bara man frågade. Sen var det samma standard som på vilken annan 747-400 oavsett bolag, det var 3:e gåneg för mig i denna kärra och jag såg ingen skillnad på denna från tex.Thai.

När kvällen började att dra ihop sig så frågade jag om jag kunde få en öl till men då fick jag tillbaka "No more beers MR!" Jag vet inte om det var för att dem tycket jag fått för många eller att tiden sa att man inte fick mer, jag frågade inte varför utan tackade för det jag fått i alla fall.

Rutten som vi skulle flyga var följande.
  1. Stockholm Arlanda - AmsterdamSchiphol
  2. Amsterdam Schiphol - Bangkok Suvarnabhumi
  3. Bangkok Suvarnabhumi- Phuket Phuket International Airport
Alla resor var bokade online från Sverige under hösten, dessa bokades tillsammans de flesta hotellen vilket jag idag tycker var skönt att ha gjort. Jag har tidigare bokat när jag kommit ner då det sällan är ett problem men som sagt, jag eller vi valde att göra så här denna gång. Jag kommer fortsätta köra på denna variant.

På Suvarnabhumi vart det lite väntan, det var inte så att man kreverade men utbudet av resturanger etc. när man checkat in är väldigt dåligt. Ja det kanske är så att man inte ska äta eller fika då man kanske ska flyga direkt men om man ser till flygplatsen i sig och jämför med Arlanda efter incheck så är den urusel i mina ögon. Upp med ett och annat café samt lite barer för dem som ska vidare efter 2-3 timmar. Ja vi fick sitta och läsa och dricka vatten i ett par timmar.

Ja som sagt, det var lite väntan innan vi nåde vårat först mål vilket var Phuket - Karon Beach. Vi började som sagt semestern där och jag återkommer i del 2 med hur det var där just då.

Skicka artikeln till vän »

Glöm inte kommentera artikeln!

Alla blir glada för lite feedback på sina alster!